Серед турботливих столичних татусів і мам вважається правилом хорошого тону кожного літа відвідувати зі своїми дітьми Київську дитячу залізницю. Але навряд чи їм відомо, хто останніми роками регулярно приводить до ладу тамтешні вагони та локомотиви. А це ж наші, шепетівські залізничники – дорослі та досвідчені. Саме вони складають основу, «кістяк» спеціалістів-ремонтників.  

Київська дитяча залізниця знаходиться у Сирецькому парку, який розташовується у Шевченківському районі столиці. Цей «об’єкт» має доволі поважний вік, свою історію «виводить» із далекого 1953 року. Звісно, за такий час місце для дозвілля київських дітлахів багато чого пережило – хорошого і не дуже. У 1990-х, наприклад, була небезпека перетворення міні-залізниці на «купу металобрухту». На щастя, відтоді сталося чимало змін на краще. Останніми роками, на радість дітям, вона щосезону функціонує.

Наразі основою рухомого складу дитячої залізниці є доволі «поважні» за віком тепловози ТУ7А-3192, ТУ7А-3197, а також кілька пасажирських вагонів «Pafawag» і ПВ-40. Відтак, потрібно регулярно стежити за їхнім технічним станом і вчасно усувати неполадки.

Ремонт рухомого складу Київської дитячої залізниці.

Уже другий рік поспіль ці роботи керівництво Укрзалізниці доручає трударям Шепетівського локомотивного депо. Загалом цьогорічне відрядження наших земляків до столиці почалося наприкінці квітня. Капітально-відновлювальний ремонт локомотивів і вагонів дитячої залізниці – справа рук слюсарів з ремонту рухомого складу Олексія Качура, Євгена Царика, Юрія Гнеся, Віктора Михальчука, Ігоря Вознюка, Олега Савчука, Романа Клюза, Олексія Ковальчука. Також з ними працюють «наші» слюсар-електрик Андрій Ковтонюк, слюсар-ремонтник Володимир Ребекевша, електрозварник ручного зварювання Андрій Устимчук, машиніст Олександр Шикерук, помічник машиніста Олександр Архипенко.

Працівники Шепетівського локомотивного депо під час відрядження у Києві (зліва направо): Андрій Устимчук, Олександр Шикерук, Ігор Вознюк, Олексій Ковальчук, Роман Клюз, Олег Савчук, Олександр Архипенко. Червень 2020 р.

Робота багатьох із них триватиме й у червні. Тим більше, що «старт» цьогорічного сезону Київської дитячої залізниці, з огляду на усім відомі «карантинні реалії» в країні, перенесено з початку літа на невизначений термін.

До речі, торік навесні представники Шепетівського локомотивного депо, спільно зі своїми земляками із Гречан, також багато чого відремонтували у Києві. Від березня до червня на дитячій залізниці вони здійснили капітально-відновлювальний ремонт вагонів «Pafawag» та ПВ-40, а також відновлювальний ремонт кількох тепловозів ТУ7А.

Серед цих чоловіків були фахівці різноманітних залізничних професій, як от: слюсар-ремонтник, слюсарі з ремонту рухомого складу, зварники, машиніст електровоза і помічник машиніста, бригадири, заступник з ремонту, майстер, слюсарі-електрики, майстри електродільниці, головний енергетик.

Тож багато у чому саме завдяки їм, Юрію Малошику, Олександру Шикеруку, Михайлу Ящуку, Ігорю Войтюку, Андрію Ковтонюку, Ігорю Вознюку, Павлу Шраму, Олексію Ковальчуку, Богдану Строюку, Роману Клюзу, Юрію Гнесю, Василю Федорчуку, Анатолію Городельському, Миколі Миклащуку, Олексію Качуру, Юрію Томашкевичу, Андрію Устимчуку, Павлу Коновалову, Олегу Савчуку, Євгену Царику, Миколі Мельнику, Сергію Кокоріну, Владиславу Щигельському, торік дитяча магістраль у Києві фактично пережила «нове народження».

Адже до початку сезону 2019 року там було не лише капітально відремонтовано рухомий склад (тяговий і вагони), а й колійне господарство. Інтер’єр шести пасажирських вагонів осучаснено за допомогою LED-освітлення, інформаційних моніторів і систем оповіщення пасажирів.

Оновили приміщення локомотивного депо. Пасажирські платформи вперше у мережі дитячих залізниць України отримали спеціальну інфраструктуру для безбар’єрного доступу пасажирів. На усій протяжності дитячої залізниці (а це 3,7 кілометра) з’явилося дев’ять сучасних і безпечних пішохідних переходів. А ще запрацював новий залізничний переїзд зі звуковою та світловою сигналізацією та новий дитячий майданчик.

Володимир КОВАЛЬЧУК.

Світлини надані Миколою МАКСИМЧУКОМ та з фейсбук-сторінки «Київська дитяча залізниця».