ГОЛОВНА СТОРІНКА Цікаво Чверть століття на варті за права робітників

Чверть століття на варті за права робітників

18 переглядів

Машиністи голодували, протестували і перемагали

 

Дев’ятого грудня виповнилося 25 років з часу створення первинної організації Вільної профспілки машиністів України локомотивного депо Шепетівка.

А розпочалось усе 1993 року. Ініціативна група працівників депо зібралась і вирішила самостійно відстоювати свої робітничі права, які у той час порушувались повсюди. Розробили статут, усі необхідні нормативні документи, зареєструвались і почали згуртовувати навколо себе людей.

 

Першою серйозною акцією членів Вільної профспілки було голодування п’ятьох машиністів-активістів. Вісімнадцять діб у травні 1995 року вони протестували, аби на залізниці почали виплачувати зарплату, аби локомотивники не ходили на роботу голодними і щоб не страждали сім’ї залізничників. Акція звершилась перемогою — заборгованість із зарплати залізничникам виплатили за усі місяці.

З часу створення і до сьогодні члени Вільної профспілки локомотивного депо брали участь у багатьох акціях протесту під стінами Кабінету міністрів, біля управління Укрзалізниці, Південно-Західної залізниці, інших державних установ.

У грудні 2010 року залізничники вимагали від адміністрації Укрзалізниці оновлення рухомого складу, бо зношуваність його на той час сягала 70 відсотків. У березні наступного року наші машиністи протестували проти 240-го наказу, який вони назвали «драконівським», бо, згідно з ним, потрібно було звільняти нібито за станом здоров’я більшість працюючих машиністів.

Перемовини з адміністрацією Південно-Західної залізниці дали результат — до вимог пікетувальників дослухались. Під час своїх наступних акцій члени Вільної профспілки вимагали підвищення заробітної плати, удосконалення роботи бригад вантажних і пасажирських потягів. Локомотивники були проти прийому на роботу за контрактом, бо тим, хто нарікав на умови праці, його просто не поновлювали. 

Остання акція протесту відбулась у грудні 2017 року. Тоді було зупинено рух поїздів по всій Україні. Протестувальники вимагали збільшення заробітної плати працівникам робітничих професії і зниження її керівникам Укрзалізниці, щоб  вона не перевищувала середньої зарплати працівників більше ніж у 10 разів.

Вільна профспілка домоглася компенсацій робітникам за роботу у вихідний день, бо цей пункт часто порушувався адміністрацією. Вона контролює технічний стан локомотивів, стан охорони праці  робітників цехів експлуатації та ремонту. Вирішено питання надання відпусток, їхнього перенесення і поділ згідно з трудовим законодавством тощо.

Отож, вільна профспілка завжди була дієвою, бо її керівниками обирались досвідченні й принципові голови профкому. Ними були Ігор Сліпчук, Олександр Бензелюк, Олександр Єрмаков, Андрій Воробйов та Володимир Поварчук, які внесли свій внесок у захист прав працівників, як і їхні заступники — Валерій Марченко, Олександр Кузмінчук, Павло Раков.

Велика подяка Світлані Войнарівській, Сергію Ігнатову, Сергію Огородніку, Юрію Темченку, Володимиру Северину, Олександру Карпову, Олександру Підлипному, Олександру Кравчуку, Миколі Мельнику, Вікторії Чижовій, Валентину Колодяжному та іншим, які брали активну участь у житті  профспілки.

Значний внесок у діяльність профспілки внесла скарбник Людмила Швець, яка упродовж 23 років вела організаційні, культурно-масові питання та діловодство. Коли на Сході країни розпочалась війна, вона разом з головою профкому Андрієм Воробйовим організували збір і відправку на фронт речей, необхідних для наших воїнів.

Не залишають свою профспілку ті працівники, які вийшли на пенсію. Вони завжди беруть участь в акціях протесту. Це Микола Рижук, Євген Гулько, Валентин Теркун, Анатолій Мельничук, Галина Марченко, Сергій Шевченко та інші. 

З квітня поточного року профспілку очолює молодий, та уже досвідчений машиніст електровоза Андрій Городельський. Він довгий час був членом Координаційної ради ВПМУ, тому досконало знає всю профспілкову роботу. А батька Андрія, Анатолія Городельського, разом із Олександром Шикеруком обрали членами Координаційної ради ВПМУ – вони також віддані справі профспілкового руху.

Сьогодні значну частину членів профспілки складає молодь. Це Ігор Шиманський, Ігор Лабунець, Руслан Сердюк, Олександр Роїк, Роман Карпець. Зовсім недавно ряди профспілки поповнили молоді машиністи та їхні помічники — Василь Киян, Роман Журавльов, Володимир Шлапак, Володимир Митюк, Денис Шабатура, Володимир Босик та Віта Мазур (вона стала п’ятнадцятою жінкою у профспілці).

Пройшовши достойно чверть століття у дієвих буднях, первинна організація Вільної профспілки машиністів України локомотивного депо Шепетівка упевнено крокує до наступного ювілею.

Залиште Ваш коментар
Перевести