Різноманітні предмети для експозиції нового Музею українських виборів, що відкрився у Одесі, збирали більше двадцяти років, інформує Белсат ТБ.

Завдання творців музею — навчити виборців більш усвідомлено підходити до обрання політиків.

Українські політичні опоненти всіх мастей і калібрів на цих стендах спокійно уживаються один з одним. У Музеї виборів можна познайомитися з кожним з них і дізнатися про різні передвиборчі технології.

На одному зі стендів – справжній секонд-хенд, який роздавав один з політиків. Не будемо називати його ім’я, але, на жаль, і така технологія теж використовується.

Музей вміщує і зразки різного піару, і приклади підкупу, спроби маніпуляції, якими українські політики користувалися протягом незалежності країни.

Окремим стендом представлені матеріали, пов’язані з російською повісткою. На думку творців музею виборів, колекція наочно ілюструє неодноразові спроби маніпуляції свідомістю українців з боку «великого брата» – Росії – з моменту розвалу СРСР.

«Довгий час продовжувала зберігатися теорія загального інформаційного поля України і Росії. І зараз, якщо простежити, це інформаційне поле тільки починає розриватися з 2014 року, навіть ще не розірвалося. Але тоді це вважалося нормальним», – зазначає екскурсовод Валерій Болган.

Класика жанру – продуктові набори, які роздають за пару тижнів до кожного голосування. Ця технологія, як і багато інших прийомів, кажуть співробітники музею, переслідує Україну вже багато років.

«Змінюються якісь можливості друкарські, якість друку. Але в цілому підходи залишаються… тими ж», – каже екскурсовод.

Творці переконані: після знайомства з колекцією музею українці стануть вдумливіше ставитися до політики і більш усвідомлено голосувати на виборах. Чергове волевиявлення в країні відбудеться вже 25 жовтня – українські громадяни обиратимуть депутатів до місцевих рад та мерів міст.

В. К.