Шкільна історія не лише нав­чає, а й виховує. І одним із шляхів, яким можнa підвести учнів до сaмостійних роздумів про історію, є нaвчaння у формі проекту, у якому використовується метод усної живої історії.
Тож у Судилківському ліцеї завжди активно долучаються до освітніх реформ, до реалізації проектів, спрямованих на підтримку творчої ініціативи педагогів, їхньої громадської активності. Зокрема, і у такій важливій освітній царині, як викладання історії.
Два роки поспіль я, як вчитель історії, разом з ученицею Яною Сінтюк брали участь у конкурсі «Усна історія», організованому Асоціацією з міжнародних питань (Asociace pro mezinárodní otázky, AMO) за підтримки МЗС Чеської Республіки, який проводиться з 2015 року. А у 2018 році наш проект «Від комсомольського лідера до переконаного націоналіста» (інтерв’ю із вчителем географії В.С.Грицюком) увійшов до десятки переможців, був відзначений дипломами та подарунками.
А 2019 року проект «Служити Богу – служити людям» посів друге місце у чільній десятці конкурсу «Усна історія» і я отримала запрошення здійснити освітню подорож до Чехії. Тож разом з іншими переможцями конкурсу торік, упродовж 15-19 грудня, мені випала нагода відвідати Прагу.
Мандрівка подарувала багато цікавих, приємних і корисних моментів. Ми відвідали чеську школу «Vratislavova», отримали гарний досвід для того, щоб внести зміни й до української школи. Комфорт для учнів та вчителів, домашній затишок та простота, відсутність роками вироблених ритуалів – цього дуже бракує у нас.
Відвідини Інституту досліджень тоталітаризму, Центру візуальної історії «Malach», Інституту «Пам’ять народу» розширили мої знання у галузі усної історії, дали змогу набути нового, корисного та пізнавального досвіду.
У теплій та невимушеній атмосфері було проведено презентацію наших шкільних проектів. Тож я мала нагоду розповісти про успіхи та труднощі, які виникали під час написання конкурсної роботи.
Чудовою була і культурна складова подорожі: незабутня екскурсія столицею Чехії, відвідання Національного музею та Національної галереї Праги.
Хочеться подякувати за організацію нашої змістовної освітньої подорожі, теплу атмосферу, затишок та подарунки співробітниці АМО Валентині Люля, координатору міжнародних освітніх проектів АМО Зденкі Вагнеровій, голові журі, доктору історичних наук Юрію Волошину.
Переконана, що участь у міжнародних проектах – це не прос­то модний тренд, а обов’язковий елемент освітнього процесу, який дозволить розширити власний світогляд, пізнати нові можливості для викладання, набути актуальних знань і навичок, знайти нових друзів за кордоном.
Ірина БОЛЮХ,
вчителька історії
Судилківського ліцею.
На знімку: під час відвідин Праги.