Постачання пальним споживачів в Україні обіцяють налагодити в найближчі тижні. Адже раніше імпортувати пальне морем, доставляти залізницею було суттєво дешевше, ніж, як тепер, везти бензовозами.
“Обсяг імпорту палива Україною від початку війни збільшився у 5 разів. Ситуація із його постачанням непроста, але контрольована. Ворог зруйнував Кременчуцький НПЗ та 27 нафтобаз. Проте ми дуже швидко перебудовуємо логістику, яка є головним обмеженням. Думаю, в найближчі тижні зможемо подолати цей виклик”, – розповіла Перший віцепрем’єр-міністр — Міністр економіки України Юлія Свириденко у ефірі марафону “Єдині новини#UAразом”.
Виконувач обов’язків начальника Львівської митниці Данііл Меньшиков запевнив слухачів марафону, що як українські, так і польські митники роблять “зелені коридори” для бензовозів, що перетинають кордон у обох напрямках.
Думки експертів щодо цін, які склалися на пальне на автозаправках, різняться.
«Бензин має коштувати до 40 гривень за літр, а дизпаливо до 45 гривень за літр. І все, що вище цієї ціни, є порушенням законодавства. Тому я не зовсім розумію держрегулювання, оскільки на деяких станціях “торгують” і по 55 і по 60 гривень і більше», – зазначив експерт консалтингової групи А-95 Сергій Куюн у програмі телеканалу “Конкурент TV”.
Постачання пального морським шляхом і залізничним транспортом було суттєво дешевшими, ніж постачання автотранспортом. Тому та ціна, яка наразі становить 44 грн за літр на дизель та 38-40 грн за літр на бензин – нереалістична, навіть з урахуванням знижки на акциз, знижки на ПДВ й скасовування акцизу. Реальна ціна, яка має бути сьогодні – приблизно 60 грн за літр для дизеля й бензину. Так стверджує Юрій Корольчук, експерт Інституту енергетичних стратегій, у ефірі телеканалу “Еспресо”.
Кризу пального викликала відсутність логістики постачання з Європи. Також недостатньо бензовозів для транспортування пального. А ще на цьому тижні уряд оголосив перевірку ціноутворення на АЗС, додав директор групи компаній Prime в ефірі “Еспресо”.
Наш кор.