Реалізація права людини на якість і доступність пенсійного забезпечення краще виконується у другій частині. Поки урядовці не можуть забезпечити українцям належної якості (вагомості) пенсій, Пенсійний фонд України наближається до сучасних стандартів у їхньому оформленні, нарахуванні й виплаті.
Недавно до дистанційних послуг, які наші громадяни можуть отримувати в електронному вигляді, додався сервіс «Е-пенсія». Йдеться про зменшення вит­рат часу на звернення до органів ПФУ, в тому числі — оформлення пенсій через Інтернет з домашнього комп’ютера, а невдовзі — й через мобільний додаток у смартфонах.

Упродовж серпня цього року, відколи запрацював так званий сервіс «Пенсія в один дотик», троє осіб, з доходів яких справлявся страховий внесок у бюджет Пенсійного фонду, оформили пенсії у режимі «он-лайн». При чому, як зазначила начальник головного управління ПФУ у Хмельницькій області Ольга Заярнюк, це не жителі великих міст, а селища Стара Синява. Щоправда, щомісяця в області на пенсію оформляється приблизно дві з половиною тисячі осіб.
Запровадження нових технологій в обслуговуванні пенсіонерів вивільнить працівників у відділах ПФУ. Адже щодня 86 пунктів обслуговування відвідує близько тисячі пенсіонерів і платників страхових внесків — від п’ятнадцяти до тридцяти осіб на одного спеціаліста.
Доступність послуг через Інтернет позбавляє людей необхідності витрачати час на отримання консультацій та довідок. І тепер, коли до пенсійного віку наближаються люди, котрі вже опанували інформаційні й цифрові технології, такі послуги набувають актуальності.
— Дистанційне оформлення пенсій вимагає двох моментів — наявності у фізичної особи електронного цифрового підпису і реєстрації на порталі Пенсійного фонду України, — зазначив начальник управління інформаційних програм і електронного реєстру головного управління ПФУ у Хмельницькій області Віталій Глухов. — Всі операції у процедурі подання заявки на оформлення пенсії виконуються в один дотик. Відповідь про прийняття чи неприйняття рішення по заяві надходить громадянинові на електронну пошту протягом десяти днів і до відділення він приходить уже за отриманням посвідчення.
Усе це не означає, що з людьми перестануть працювати у режимі живого спілкування. За звичним розкладом на Хмельниччині продовжують працювати 23 сервісні центри у містах та райцентрах та 63 віддалені робочі місця на базі об’єднаних територіальних громад, ЦНАПів та агентських пунктів.
— У будь-якій точці надання послуг людина може отримати довідку про доходи, здати пакет документів на призначення пенсії. Тобто, можна реалізувати своє право на послугу в тому населеному пункті, де проживає людина, — запевнила Ольга Заярнюк. — Йдеться не лише про пенсіонерів, а й про застрахованих осіб, людей будь-якого віку та соціального статусу.
Наразі через портал людина може контролювати сплату її роботодавцем єдиного соціального внеску, чи показує роботодавець її офіційно, чи зараховується стаж.
(З інших видань).