ГОЛОВНА СТОРІНКА ГОЛОВНІ НОВИНИ Під час карантину в Укрзалізниці надумали реструктуризацію локомотивного депо Шепетівка

Під час карантину в Укрзалізниці надумали реструктуризацію локомотивного депо Шепетівка

48 переглядів

Шепетівські локомотивники, м’яко кажучи, шоковані проєктом, який «народився» на заочному засіданні правління Укрзалізниці у квітні й передбачає розділення усіх депо їхнього профілю у країні на експлуатаційні та ремонтні. Адже там пропонується уже цього року кардинально «реформувати» теперішнє повноцінне депо у Шепетівці, зі статусом «основного», у якому є цех з експлуатації рухомого складу та ремонтний цех.

На практиці це може означати, що працівники першого з цехів (усіх чи ні – незрозуміло) поповнять основне експлуатаційне локомотивне депо Козятин. Щодо представників другого, то обсяг робіт, якими вони можуть займатися, пропонують обмежити до «ремонту кранів на залізничному русі».

Ще два місяці тому, другого квітня 2020 року, на заочному засіданні правління АТ «Українська залізниця» схвалили два «цікавих» проєкти –концепцію реструктуризації залізничного локомотивного господарства на 2020–2023 роки та план його реалізації.

У першому з документів запропонована реструктуризація локомотивних депо по всій країні. Мовляв, «протягом 2014–2019 років систематично не виконувалися основні показники ремонту рухомого складу», існували численні фактори, які таке зумовлювали (недофінансування для виконання ремонту основних засобів, недосконала система забезпечення запасними частинами, недостатність кваліфікованих спеціалістів тощо).

Відтак, конкретизовано «по пунктах», як упродовж 2020 року 43 депо, що існують нині, розділити на 29 експлуатаційних та 28 ремонтних.

На другому етапі (у 2021 році) передбачено створення філії УЗ під назвою «Локомотиворемонтна компанія» та зменшення кількості ремонтних депо з 28 до 24. А ще – скорочення до 50 відсотків кількості цехів, що виконують ремонт локомотивів та ремонт їхнього лінійного обладнання. Ну і, звісно (як без цього?) «оптимізація» персоналу – із 34533 штатних одиниць до 27292.

Третій етап (2022 рік) передбачає перетворення філії «Локомотиворемонтна компанія» на окрему юридичну особу.

Чим це загрожує великому колективу шепетівських локомотивників (у депо нині трудиться майже 480 працівників) і чому такі викладки «зустріли в штики» лідери первинних осередків профспілкових організацій?

За їхніми словами, якщо цех з експлуатації рухомого складу можуть «передати» у Козятин, об’єднавши з тамтешнім локомотивним депо чи якимось чином «вливши» туди, то майбутнє ремонтного цеху взагалі незрозуміле.

– Ось погляньте, що передбачається проєктом плану реалізації Концепції, – каже Андрій Городельський, голова первинної організації Вільної профспілки машиністів України у Шепетівці й коментує його: – Якщо дотепер у нашому локомотивному депо здійснювався поточний ремонт і техогляд тепловозів серій ЧМЕ3, 2М62У, М62, то внаслідок реструктуризації ЧМЕ3 мають опікуватися здолбунівські локомотивники, а тепловозами 2М62У, М62 – у Ковелі. А для нас, шепетівчан, творці проєкту пропонують тільки «ремонт кранів на залізничному русі»…

– Для чого усе це робиться? – запитує голова первинної організації Профспілки залізничників і транспортних будівельників України у локомотивному депо Шепетівка Микола Максимчук. І висловлює суб’єктивне судження: – Щоб «заводити» на Хмельниччину «приватну тягу». Зверніть увагу: хоча на всю область таких депо, як наше, усього два, під час реструктуризації статус локомотивної організації у Гречанах планується так само кардинально змінити, як і нашої.

Нагадаємо, що торік, у грудні, Кабмін погодився на допуск приватних локомотивів на окремі залізничні маршрути загального користування. Умови цього та учасників мало визначити Мінінфраструктури.

Зрештою, якщо таке реформування «піде» за планом, то програє і бюджет Шепетівки. Профспілкові діячі нагадують, що завдяки існуванню депо до торішнього місцевого бюджету надійшло понад 16 мільйонів гривень (податок на доходи фізичних осіб). А куди підуть ці кошти цього року? Десь у Рівненську область (зокрема у Здолбунів)?

Відтак, усі ці обставини змусили шепетівських локомотивників адекватно реагувати. Отож 14 травня на спільному засіданні профспілок з адміністрацією підприємства було вирішено надати низку пропозицій ініціаторам реформування, основне з яких таке: залишити локомотивне депо Шепетівка у статусі основного ремонтного локомотивного депо, з виконанням ремонтів та експлуатаційної роботи. Також було запропоновано розширити список обладнання, яке можуть тут ремонтувати, передати сюди ж, для ремонту й техобслуговування, тепловози з депо Дарниця, де виник «дефіцит кваліфікованих кадрів», а також обладнання, не задіяне через «відсутність кадрів».

Також керівник одного з профспілкових осередків у депо Микола Максимчук написав листа голові Хмельницької облдержадміністрації Дмитрові Габінету, в якому наголосив, що пропозиція реструктуризувати локомотивне депо Шепетівка грубо порушує чинну в Укрзалізниці Галузеву угоду, а також діючі колективні договори.

Крім того, «вказівки посадових осіб несуть у робочий колектив виробничого підрозділу атмосферу невпевненості у завтрашньому дні, зневіру до реформ, що втілюються у галузі, і до тих, хто є ініціатором та виконавцем цих реформ. Це, у свою чергу, призводить до масового звільнення за власним бажанням молодих, перспективних, навчених працівників галузі й загрожує самознищенням залізничної  галузі у короткостроковій перспективі», – зазначив Микола Миколайович.

Володимир КОВАЛЬЧУК.

Фото автора.

На знімку: лідери первинних осередків залізничних профспілок у локомотивному депо Шепетівка Андрій ГОРОДЕЛЬСЬКИЙ і Микола МАКСИМЧУК стверджують, що якщо станеться реструктуризація підприємства, яку нині пропонує правління АТ «Українська залізниця», то бюджет нашого міста недоотримає мільйони гривень податкових надходжень.

Залиште Ваш коментар
Перевести