У випробувальний час війни проїзд важливими дорогами краю забезпечує філія «Шепетівська дорожньо-експлуатаційна дільниця (ДЕД)» ДП «Хмельницький облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України». Цього року, як і в попередні, у її колективі планували чимало з їхнього ремонту, а роботи мали розпочати навесні.
Проте здійснити накреслене не дозволив російський агресор, який розгорнув повномасштабну війну в Україні. Вона, звісно, нанівець звела усі виробничі плани дорожників на цей рік. Водночас з’явилися інші, «бойові» завдання, справи…
— На жаль, нинішня весна зустріла нас не за підготовкою і втіленням запланованих на цей рік задумів з поточного, середнього та капітального ремонтів автошляхів. Ніколи й на думку не могло спасти, що ми будемо демонтувати інформаційно-вказівні знаки, як-от назви населених пунктів, покажчики напрямків, відстаней до населених пунктів, з номерами державних доріг, напрямками маршрутів, знаками. Усе заради того, щоб рашисти не могли орієнтуватися на місцевості.
Певна річ, демонтовані знаки з назвами населених пунктів області, різні інші вказівники знімали та передавали на зберігання органам місцевого самоврядування. На жаль, на відновлення багато чого потрібні кошти, яких зараз катма. Адже їх на дороги виділяється мінімум — лише, щоб зберегти шляхи. Поки доводиться забути про фінансування на догляд придорожніх смуг, на знаки дорожнього руху тощо, — розповідає про нелегкі будні колективу начальник філії Петро Вичавка.
За його словами, шепетівські дорожники роблять усе можливе, щоб зберегти сітку шляхів. Нині підпорядкована підприємству мережа державних доріг сягає до сотні кілометрів.
Зокрема, ділянка дороги національного значення Н-25 Городище–Рівне–Старокостянтинів, дорога регіонального значення Р-49 Васьковичі–Шепетівка, дороги територіального значення Т-2306 Шепетівка–Старокостянтинів через с. Серединці та Т-2313 Кам’янка–Шепетівка. А ще місцевих доріг, їх господарство нараховує 209 кілометрів.
Структурними підрозділами філії «Шепетівська ДЕД» є два дорожньоремонтні пункти, що базуються у Шепетівці та Чотирбоках.
Цього року працівники філії виконали лише невеликий обсяг робіт з ремонту та експлуатації автомобільних доріг. Так, за дев’ять місяців «Шепетівська ДЕД» на місцевих автодорогах освоїла понад 7 мільйонів гривень, ще до 3 мільйонів гривень — «авансом», експлуатаційно утримуючи шляхи державного значення, оскільки кошти за це ще не проплачені.
За прямими ж договорами співпрацювали із Шепетівською, Судилківською територіальними громадами, лісгоспом. Однак це мізер, порівняно з попередніми роками, бо дається взнаки економічна скрута, безгрошів’я.
Нині колектив Шепетівської ДЕД, який налічує три з половиною десятки працівників, докладає усіх зусиль, щоб навіть у ці непрості фінансово-економічні часи, як кажуть, тримати планку. І це, за словами Петра Петровича, непросто. Адже, попри обмаль коштів, дається взнаки й подорожчання пального, зокрема, ціна дизпального зросла з 22 до 52 гривень за літр.
Проблеми і з постачанням бітуму. Його доводиться закуповувати за тендерами за кордоном, а там теж цей матеріал у дефіциті. Цього разу вдалося дістати його на конкурсній основі аж у Румунії та Польщі за ціною 32 тисячі гривень за тонну. До речі, ціна на бітум теж зросла у два рази.
— Збереження і розвиток мережі доріг, приведення їх до нормального стану залежить, насамперед, від фінансового забезпечення. Але, як би там не було, ми практично готуємося до зимового утримання доріг, — каже начальник філії «Шепетівська ДЕД» Петро Вичавка. — Проплатили кошти на необхідну кількість солі, хоч її ціна за тонну зросла у 12 разів — до 9 тисяч гривень. Заготовили стовідсотково й інертні матеріали, у цьому співпрацюємо з Рудня-Новенським кар’єром.
Розраховуємо повністю забезпечити себе усім необхідним. Адже, з усього видно, зима буде важкою. Тож заздалегідь закупили генератори, а нині працюємо над придбанням паливної роздаткової станції для незалежного функціонування підприємства.
Колектив філії долучається до наближення перемоги над ворогом, підтримуючи наших воїнів. Так, дорожники перерахували 5 відсотків заробітної платні на потреби українського війська. Ми передали на потреби ЗСУ й техніку. Армійцям віддали два транспортні засоби – самоскиди КрАЗ та КамАЗ. Двоє наших водіїв влилися у лави ЗСУ.
Головне, що у колективі трудяться люди, які сповнені відповідальності за професійне покликання. І за мінімальної зарплати прагнемо зберегти кадри, щоб на належному рівні забезпечити повноцінне виконання робіт з експлуатації доріг. Тож працюємо, віримо у наших захисників, віримо у ЗСУ.
Користуючись нагодою, бажаю усім автомобілістам та працівникам дорожнього господарства легких доріг, безаварійної, успішної й стабільної роботи! А ще — миру, міцного здоров’я та сімейного благополуччя! Нехай усі дороги у вашому житті будуть головними і ведуть до Перемоги!
Володимир НИТКА.
На знімках:
начальник філії Шепетівська ДЕД П.П.Вичавка;
(зліва направо) майстер ДРП-1 О.С.Кучерявий, майстер ДРП-2 О.С.Ліснічук, водій Ю.М.Ткачук, дорожній робітник Є.В.Фролов, дорожній робітник Д.В.Сторожук, водій Р.А.Бондаренко, водій Ю.Є.Слободенюк, тракторист В.Д.Вознюк;
(зліва направо) провідний інженер з охорони праці й безпеки руху Г.О.Дячук, оператор ЕОМ Н.О.Гайдайчук, начальник виробничого відділу З.І.Солоп, начальник виробничого відділу Л.Л.Арутіна, провідний бухгалтер Т.М.Гайдамака.