Минулого четверга під час обідньої перерви у актовій залі виробничого підрозділу «Локомотивне депо Шепетівка» відбулися загальні збори трудового колективу. Люди зібралися, аби вирішити гострі проблеми, які нині стоять перед ними.

Від вищого керівництва надійшли накази до 14 листопада ц. р. переглянути штат депо і скоротити 77 робочих місць. Хоча ще кілька місяців тому чиновники з Києва запевняли, що збережуть колектив підприємства.

Звичайно, локомотивники обурилися, хочуть протистояти процедурі скорочення кадрів, яка проводиться із значними порушеннями трудового законодавства.

 

Ініціювали спротив щодо незаконних рішень вищестоящої адміністрації члени галузевої та «вільної» профспілок депо. Вони й організували проведення загальних зборів трудового колективу. Присутні обрали головуючим Миколу Максимчука, який очолює галузеву профспілку. Проголосувавши за секретаря зборів та членів лічильної комісії, перейшли до обговорення питань порядку денного.

З першого питання, у якому йшлось про вимоги найманих робітників та роботодавців, узяв слово представник місцевого осередку вільної профспілки машиністів України Андрій Воробйов. Він наголосив, що позаминулого вівторка, 17 вересня, профспілкові активісти їздили до м. Хмельницького, де розташоване обласне відділення Національної служби посередництва і примирення. Ця державна інституція береться розглянути їхній колективний трудовий спір задля збереження соціально-економічних умов найманих робітників виробничого підрозділу «Локомотивне депо Шепетівка».

Існує певна процедура реєстрації такого трудового спору. За нього має  проголосувати більшість на загальних зборах колективу. Також у підписному листінеобхідно зібратикількість підписів, яка перевищувала б половину складу усіх працюючих, зауважив А.Воробйов.

На зборах був присутній депутат міської ради Віталій Примак. Він зазначив, що депутати Шепетівської міськради добре обізнані із ситуацією на залізниці, бо звертались до Верховної Ради, коли локомотивному депо хотіли присвоїтистатус майстерень. Цього вдалося уникнути. Тепер виникла загроза численного скорочення робочих місць. Депутат закликав локомотивників бути наполегливими у відстоюванні своїх прав та пообіцяв всебічну підтримку.

На цьому обговорення першого питання порядку денного завершилось і розпочалося голосування. За укладання колективного трудового спору присутні у залі проголосували одноголосно і почали активно ставити підписи у підписному листі, який разом з іншими документами на днях повезуть до відділення Національної служби посередництва та примирення.

Наступним було питання обрання ініціативної групи для представлення інтересів трудового колективу під час розгляду у службі посередництва та примирення. Присутні також були одностайними у визначенні кандидатур. За їхнім рішенням до ініціативної групи увійшли Андрій Воробйов, Микола Максимчук, Юрій Томашкевич, Валерій Гуменюк, Андрій Городельський.

Наостанок слово узяв керівник згаданого підприємства Микола Лукашук. Він поінформував присутніх, що днями їздив до м. Києва, звертався до вищого керівництва «Укрзалізниці», де й слухати не захотіли про якісь поступки шепетівським локомотивником у збереженні вакансій. Він запевнив, що за його особистим розпорядженням до 14 листопада робочі місця скорочуватися не будуть. А керівництво «Укрзалізниці» поінформоване, що шепетівські локомотивники ініціювали розгляд колективного трудового спору у Національній службі посередництва і примирення. Втім, для Шепетівки все одно вакансій не дають.

Нагадаємо, що локомотивне депо Шепетівка у березні 2019 року хотіли перевести у статус майстерень. У липні була перша спроба ліквідації робочих місць. Зараз, восени, знову намагаються зменшити штат локомотивників. Отож тиск на шепетівських локомотивників продовжується.

— Чим керуються наші менеджери, віддаючи такі накази, невідомо. А ми повинні не опускати руки, активно відстоювати свої права, — такими словами завершив зібрання голова галузевої профспілки Микола Максимчук.

Хочеться сподіватися, що локомотивникам усе вдасться, бо вони налаштовані рішуче.

Була присутня

Євгена ЛИТВИНЧУК.