Стрімкий розвиток технологій вимагає нових підходів до освітнього процесу. Адже сьогоднішні учні через рік–два обиратимуть різні професії відповідно до власних уподобань. А у майбутньому будуть особливо затребувані фахівці з біо- та нанотехнологій.
Тож якими професіями вони опанують, чи будуть конкурентоспроможними, чи вмітимуть застосовувати знання на практиці? Це залежить від того, наскільки цікаво у школі організовано вивчення природничо-математичних наук і як вони підсилюють креативність учнів. Саме тому педагоги разом із школярами реалізують проекти, які мотивують дітей до пошуку інформації, розвитку їхнього мислення, творчих здібностей.
За ініціативи директора школи Н.М.Собчук, протягом останніх трьох років у школі організовуються цікаві STEM-заходи. Кожна літера цієї абревіатури розшифровується так: S – наука, T – технології, E – інженерія, M – математика. Ці дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Під час STEM-заходів багато уваги приділяється практичному застосуванню знань, навичкам дослідницької діяльності.
Першою спробою був «День яблука». Учні дізнавалися про географічні назви, що пов’язані з яблуком, вітамінний склад, звідки походять фрукти та про їхнє різноманіття. Учителі математики разом з учнями-дослідниками показали, як з їхньою допомогою можна вив­чати дроби. А група учнів-мистецтвознавців поділилися результатами дослідження «Яблуко у живописі та скульптурі».
Яскравим прикладом запровадження STEM-освіти став «День борщу». Цього разу учні не просто знайомилися із борщовим кошиком, а й дізналися про походження овочів, їхній вітамінний склад, цілющі властивості. Крім того, діти презентували виготовлені власноруч макети овочів, які вражали не лише точністю форм, а й розмірами. Смачним завершенням заходу стала дегустація традиційної української страви – ароматного червоного борщу.
Не менш цікавим та пізнавальним був і «День комети». Учні провели дослідження інформації та розповіли про комету, здається, усе — від наукових фактів до літературних згадок та творів, виготовили макет небесного тіла. Юні дослідники презентували проекти «Комета у мові та літературі», «Вплив комет на флору і фауну та життя людей». Дев’ятикласники представили цікаві факти про небесну гос­тю. Проте, мабуть, найприємнішим для усіх став мистецький проект. Адже комета – це, виявляється, улюблений об’єкт музикантів та художників.
«Кубик-Рубік» заволодів увагою школярів 20 листопада. Змагання на швидкість складання кубиків між учнями 3-х – 9-х класів, майс­тер-класи від переможців, перегляд відеоуроків про секрети швидкого складання кубика – захопило дітей протягом усіх шкільних перерв. Як виявилося, швидко та правильно зібрати кубик — нелегке завдання…
Робота над такими проектами вчить учнів працювати у команді, а STEM-заходи розвивають уміння вдало комбінувати теоретико-практичні знання для вирішення реальних життєвих ситуацій, отримувати кращий результат.
Педагогам та учням Шепетівської ЗОШ № 1 до снаги запроваджувати напрямки STEM-освіти, адже це сучасний рух, який уже сьогодні активно змінює майбутнє наших дітей.
О.ПРИСТАЙЧУК,
заступник директора ЗОШ № 1
з навчально-виховної роботи.