Facebook Twitter Instagram
    Середа, 17 Вересня
    • ПРО НАС
    • КОНТАКТИ
    • ПЕРЕДПЛАТА
    • КАРТА ШЕПЕТІВКИ
    • ПРОПОНУЄМО РОБОТУ
    Facebook Twitter Instagram
    Редакції газети "Шепетівський вісник"
    • Головна
    • Влада та політика
    • Економіка і бізнес
    • Суспільство
      1. Захисники
      2. Культура
      3. Опитування
      4. Освіта
      5. Особистості
      6. СПОРТ
      7. Точка зору
      8. View All

      Президент вручив орден «Золота Зірка» захиснику з Ізяславщини Петрові Герасимовичу

      01.07.2025

      Грицівчани зустріли звільненого із ворожого полону Тараса Паламарчука

      01.04.2025

      Доброволець Андрій Люльчук понад два роки воював на передовій

      25.03.2025

      Івана Бурдима у полоні били за патріотизм

      25.03.2025

      Пів хвилини на шепетівській землі

      12.07.2025

      “Острозька академія” пристосовується до вимкнень світла

      10.02.2025

      Баптисти 29 вересня відзначили День жнив

      01.10.2024

      На “зупинці” зручно навіть тоді, коли автобус втече

      09.09.2024

      Пережили річницю “братньої” навали

      11.03.2023

      Пережили майже рік масштабної війни, але не зламалися

      02.02.2023

      Чи «пройдемо» цю зиму з теплом і без пригод?

      08.11.2022

      У сусідньому райцентрі “чубляться” за назву міста

      18.05.2022

      Наша вчителька — захисниця України

      05.09.2025

      Вишиті рушники — у дарунок рідній школі

      10.06.2025

      Шепетівська гімназія № 1 — школа, яка творить майбутнє

      30.05.2025

      День відкритих дверей у медичному коледжі

      08.04.2025

      Берегиня роду

      04.03.2025

      Вужча колія – європейського розміру, ширша – радянська

      08.11.2024

      На Шепетівщині прем’єра фільму про Назарія Яремчука стартувала не скрізь і з певним запізненням

      20.08.2024

      У Ямпільській громаді Шепетівського району фільмують кіно про бандерівців

      20.08.2024

      Змагалися майбутні снайпери

      18.02.2025

      Успіх боксера Олександра Усика

      23.12.2024

      Учителька фізкультури з Шепетівки прагне, щоб спорт об’єднував усіх, а не лише здібних

      14.09.2024

      «Перемоги у спорті — це надважка праця і самодисципліна»

      12.09.2024

      Пів хвилини на шепетівській землі

      12.07.2025

      Упівець «Гармаш» – про життя на Шепетівщині влітку 1945 року

      05.08.2024

      “Cусіди” популярного місця купання хочуть, щоб в’їзд туди став платним

      22.07.2024

      85-річний шепетівчанин: “Ніколи не думав, що у моєму житті буде ще одна війна”

      30.04.2024

      Наша вчителька — захисниця України

      05.09.2025

      Пів хвилини на шепетівській землі

      12.07.2025

      Президент вручив орден «Золота Зірка» захиснику з Ізяславщини Петрові Герасимовичу

      01.07.2025

      Вишиті рушники — у дарунок рідній школі

      10.06.2025
    • Для здоров’я
    • Історія
      • Жорна часу
    • Надзвичайно
    • Людина і закон
      1. Із зали суду
      2. Кримінал
      3. Правовий лікнеп
      4. View All

      Шваброю – по голові

      05.01.2023

      Затриманим зі зброєю уже обрали запобіжний захід

      04.03.2022

      Віскі, лікер, джин: з супермаркета виносив елітні алкогольні напої

      10.02.2022

      Ударив правоохоронця кулаком у скроню

      04.02.2022

      Працівниця банку із Славути ошукала клієнтів на мільйони гривень

      23.11.2023

      Нова афера шахраїв майже на мільйон за вигаданий спадок

      15.09.2022

      “Доступ” до ворожки коштував майже 200 тисяч

      06.07.2022

      На Шепетівщині затримали прихильника “руського миру”

      10.06.2022

      “Рятувати сина” пішла до слідчого Шевченка, якого не існує

      09.09.2024

      5500 доларів, щоб уникнути мобілізації. У сусідній області з’ясували

      05.01.2023

      Про перерахунки пенсій з 1 грудня 2021 року

      23.12.2021

      Нотаріальні послуги для осіб з інвалідністю: як отримати?

      23.11.2021

      “Рятувати сина” пішла до слідчого Шевченка, якого не існує

      09.09.2024

      Працівниця банку із Славути ошукала клієнтів на мільйони гривень

      23.11.2023

      ДТП біля Шепетівки: двоє загинуло, троє травмувалося

      02.09.2023

      Шахраї “офіційно” просять місцевих підприємців допомогти для ЗСУ

      01.03.2023
    • Цікаво
      • Корисно
    Редакції газети "Шепетівський вісник"

    Станція Шепетівка-Подільська пристосовується до нових економічних викликів

    Пошир
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Загальна історія цього виробничо-технологічного підрозділу Укрзалізниці перевершує століття. Важливим транспортним вузлом для нашого краю станція (під назвою Шепетівка-Друга) стала у роки Першої світової війни. Адже саме тоді новоспорудженою Подільською залізницею, від Кам’янця-Подільського до Шепетівки, почали курсувати перші товарні та пасажирські потяги.

    За словами Михайла Грищука, котрий керує станцією Шепетівка-Подільська з 2015 року, наразі, як і раніше, основними операціями цього транспортного терміналу є вивантаження та навантаження вагонів різних типів. Вантажі є як сезонні, так і постійні.

    Тенденцією останніх років є значне перевищення кількості робіт з вивантаження несамохідних одиниць рухомого складу у порівнянні з їхнім завантаженням.

    Так, якщо за 9 місяців 2020 року на станції вивантажили 1562 вагони, то завантажили лише 202.

    За словами Михайла Валерійовича, основні обсяги робіт пов’язані з надходженням цистерн із скрапленим газом для ПрАТ «Шепетівкагаз», а також транспортуванням дизпалива для нафтобази. А ще (здебільшого з напіввагонів) вивантажуються добрива, які замовляють ТОВ «Лотівка-Еліт», ПраТ «Шепетівський цукровий комбінат» та різні дрібні суб’єкти господарювання.

    У сегменті ж відправлень вантажів цьогоріч є певні зміни. «Традиційної» зернової продукції, каже начальник станції, упродовж 9 місяців року навантажено лише близько 50-ти вагонів. Зате недавно, у вересні–жовтні, із Шепетівки-Подільської у напрямку Румунії «поїхало» близько 50 вагонів з подрібненою деревиною (російською – щепа).

    А як щодо «традиційного» металобрухту (у радянські часи його на «Подільській», як відомо, вантажили із сусіднього «Вторчормету» сотнями вагонів щороку)? Тут похвалитися нічим. Сучасні темпи — це лише один-два заповнених вагони… на місяць.

    Втім, здається, що керівництво Укрзалізниці потроху усвідомлює абсурдність ситуації, коли дедалі частіше різні вантажі у нашій державі транспортують автомобільними «фурами», а не вагонами. Тож недавно, як розповів нам Михайло Грищук, Укрзалізниця зменшила тарифи на перевезення деякими типами вагонів («знижки» також залежать і від маршрутів їхнього прямування).

    До речі, роботи із завантаження й розвантаження вагонів на залізниці уже не обов’язково здійснюють технікою Укрзалізниці. Тож хоча станція Шепетівка-Подільська має два вузлових крани, часто її залізничні клієнти «підганяють» до місць загального користування власну техніку і самостійно завантажують-розвантажують вантаж.

    Наприклад, ДП «Шепетівський військовий лісгосп» недавно задіяло навантажувальну техніку на станції, відправляючи «щепу».

    Також на одній із колій ст. Шепетівка-Подільська ми зауважили незвичний (маленький, якщо порівнювати з типовими) тепловоз з написом «Надежда». Як вдалося дізнатися, ним для ПрАТ «Шепетівкагаз» значно дешевше «підганяти» цистерни із скрапленим газом зі станції, аніж якщо користуватися іншими локомотивами Укрзалізниці.

    А ще «Подільська» приймає дизель-потяги за маршрутом Шепетівка–Ланівці. Наразі їх лише дві пари (через «коронавірусні» реалії потяг до Хмельницького і назад поки що не курсує).

    Пасажирам (а їх на станції зазвичай «підсідає» не багато, максимум по кілька десятків на рейс) продають квитки у поїздах, тому потреби утримувати квиткову касу на станції немає.

    Загалом нині роботу станції Шепетівка-Подільська забезпечують 24 особи, є одна вакансія. Це на 6 штатних одиниць менше, ніж 2015 року. Зокрема, виведені зі штату два прийомоздавачі вантажу і один черговий стрілочного поста.

    Серед нинішніх трударів підприємства – представники різних професій. Тут працює п’ятеро чергових по станції, є шестеро чергових трьох стрілочних постів, три комерційних агенти (займаються оформленням перевізних документів), сім складачів поїздів. А у віданні двох станційних працівників – «нагляд» за приміщенням станції та прилеглою територією.

    У колективі багато досвідчених працівників, людей з великим стажем і досвідом. Чергова по станції Лідія Смерека, для прикладу, на залізниці уже кілька десятків років. А загальний стаж роботи її колеги Тетяни Кушнірук, старшої чергової стрілочного поста, – більше сорока років (з них 36 – залізничний). Ще одна чергова стрілочного поста – Галина Піщевська – має понад 30 років досвіду праці.

    Цими днями, з огляду на внесення Шепетівки у «червону зону», тим працівникам станції, хто не місцевий, стало важче діставатися на роботу. Наприклад, старша чергова стрілочного поста Світлана Брожик, стаж роботи якої 17 років, часто їздить із села Чотирбок «попутками». А складач поїздів, котрому до заслуженої пенсії залишилося два роки, добирається з Ізяслава.

    Загальна для сучасної Укрзалізниці «біда» – низькі зарплати. Наприклад, буває з’являється вакансія чергового стрілочного поста. Приходить молода людина, влаштовується на таку роботу, але довго не затримується. Адже заробіток, який «світить», «починається» від чотирьох з половиною тисяч гривень на місяць. Хіба це гроші, коли, наприклад, потрібно забепечувати безпеку руху, переводити стрілки і вдень, і вночі?

    Біля одного із стрілочних постів Шепетівки-Подільської ми розговорилися з його старшою черговою, 59-річною Тетяною Кушнірук. Жінка висловила обурення, що нині в Україні для жінок «мінімальний» вік виходу на пенсію підвищили до 60 років. Мовляв, колись залізничниці могли і «нормальну» пенсію після досягнення 55 літ отримувати, і на роботі продовжувати працювати. Але нині таким «сумісникам» держава дає пенсію-«мінімалку» – трохи більше 1700 гривень.

    – Якщо додати цю «мінімальну» пенсію до зарплатні, то десь 6 тисяч на місяць виходить. Проте багато таких, як я, залізничниць стомилися. Їм би уже не працювати, а одержувати не мінімальну, а трудову, чесно зароблену, пенсію. І якби мені її платили вже зараз, то це було б 4 тисячі гривень «з хвостиком». За таких умов залюбки перебувала б вдома, на заслуженому відпочинку. А так маю ще більше року відпрацювати, – поділилася наболілим пані Тетяна.

    От вам і ще одна «нова» проблема, з якою нині зіштовхуються залізничники поважних років. Тож давно настав час для керівництва Укрзалізниці «розвернутися обличчям» до своїх працівників. Адже люди справедливо порівнюють сучасні реалії на залізничному транспорті з часами Георгія Кірпи, констатуючи, що нині на Укрзалізниці часи занепаду.

    І все-таки сподіваємося, що колись там, «зверху», зрозуміють, що у трудові ресурси теж потрібно «вкладати». Якщо це станеться, то прості залізничники «знизу» одразу «дадуть відповідь» професіоналізмом і самовіддачею.

    Володимир КОВАЛЬЧУК.

    На знімках:

    1) історія станції Шепетівка-Подільська «почалася» у роки Першої світової війни і нараховує понад століття;

    2) 34-річна Ольга Попенчук працює черговою по станції з 2007 року;

    3) старша чергова стрілочного поста Тетяна Кушнірук – працівниця ст. Шепетівка-Подільська з найбільшим стажем роботи.

    Фото Костянтина ВОЛОДИМИРОВА.

    Інші публікації

    Літопис трудових буднів шепетівських газівників

    12.09.2025 ГОЛОВНІ НОВИНИ

    Як не стати жертвою булінгу

    12.09.2025 ГОЛОВНІ НОВИНИ

    Полковник у відставці, ветеран війни вирощує овець

    05.09.2025 ГОЛОВНІ НОВИНИ

    Leave A Reply

    РЕКЛАМА

    Теги
    covid-19 (61) АТО (20) ДТП (16) ЗСУ (34) Коронавірус (139) Україна (38) Шепетівка (87) Шепетівська міська рада (22) Шепетівське РУП (21) Шепетівщина (21) благодійність (51) вакцинація (20) волонтери (24) все для перемоги (17) вчитель (15) вшанування (37) війна (111) вітання (23) газ (17) допомога (65) епідемія (100) захисники (102) здоров’я (53) змагання (14) карантин (26) ковід (113) конкурс (13) кримінал (21) культура (19) лікарня (32) лікування (23) ліс (28) медицина (44) навчання (36) нагорода (19) освіта (122) пам’ять (14) пандемія (120) перемога (32) поліція (27) спорт (55) суспільство (20) школа (40) ювілей (42) історія (20)
    Контакти
    НАША АДРЕСА:
    Старокостянтинівське шосе, 9, м. Ше­пе­тів­ка, Хмель­ницька обл., Ук­ра­їна, 30400
    ТЕЛЕФОНИ:
    (03840) 4-15-50 Редактор
    (03840) 4-18-02 Відділи агропромислового комплексу та соціально-культурних питань
    (03840) 4-18-07, (067) 282-20-67 Бухгалтерія
    E-MAIL: visnik@ukr.net
    ДОВІДНИКИ
    • НАЗВИ ВУЛИЦЬ, ПРОВУЛКІВ І ПЛОЩ
    • РОЗКЛАД РУХУ ПОЇЗДІВ
    • РОЗКЛАД РУХУ МІСЬКИХ АВТОБУСІВ
    • РОЗКЛАД МІЖМІСЬКИХ АВТОБУСІВ
    • ТЕЛЕФОНИ ЕКСТРЕНИХ СЛУЖБ
    • КАРТА ШЕПЕТІВКИ
    • ТАРИФИ НА УТРИМАННЯ БУДИНКІВ ТА ПРИБУДИНКОВИХ ТЕРИТОРІЙ
    Календарний архів
    Вересень 2025
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
    « Сер    
    • ПРО НАС
    • КОНТАКТИ
    • ПЕРЕДПЛАТА
    • КАРТА ШЕПЕТІВКИ
    • ПРОПОНУЄМО РОБОТУ
    © 2025 Усі права захищено. Редакція газети "Шепетівський вісник".

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.